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UMLによる折り紙シミュレーションシステムの設計
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8284
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/82845b3aaf80-188f-482e-b5c0-355dba75323f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2006-12-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | UMLによる折り紙シミュレーションシステムの設計 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Design for Origami Simulation System Using UML | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | UML | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 折り紙 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | シミュレーション | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | UML | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Origami | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Simulation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
石川, 洋
× 石川, 洋 |
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著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44627 | |||||
姓名 | イシカワ, ヒロシ | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44628 | |||||
姓名 | ISHIKAWA, Hiroshi | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部情報処理工学科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Information Processing Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper describes a design process for Origami (paper folding art) Simulation System based on UML (Unified Modeling Language). UML is one of Object-Oriented development methodologies and helps us specify, visualize, and document models of software systems, including their structure and design, in a way that meets all of these requirements. Origami is a traditional type of Japanese amusement in which we make various things by folding papers. There are some rules of basic manipulations, for example, folding, unfolding, making a crease, and so on. In this paper, we attempt to specify some of those rules using several diagrams in UML. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00217655 | |||||
書誌情報 |
福山大学工学部紀要 巻 30, p. 233-238, 発行日 2006-12 |