WEKO3
インデックスリンク
アイテム
交通工学と制御工学の統合による交通流制御システムの設計
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8239
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8239e6da734c-2561-4e39-b1ee-88ae2c593a54
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2005-12-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 交通工学と制御工学の統合による交通流制御システムの設計 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Design of Traffic Flow Control System Based on Unity between Traffic Engineering and Control Engineering | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 道路設計 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 交通解析 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 交通流ダイナミクス | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 階層制御 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | システム最適化 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | road design | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | traffic analysis | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | traffic flow dynamics | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | hierarchical control | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | system optimization | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
清水, 光
× 清水, 光× 小林, 正明× 藤井, 温子× 石川, 洋× 川久保, 和雄× 新谷, 敏朗 |
|||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44306 | |||||
姓名 | シミズ, ヒカル | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44307 | |||||
姓名 | コバヤシ, マサアキ | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44308 | |||||
姓名 | フジイ, ハルコ | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44309 | |||||
姓名 | イシカワ, ヒロシ | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44310 | |||||
姓名 | カワクボ, カズオ | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44311 | |||||
姓名 | シンタニ, トシオ | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44312 | |||||
姓名 | SHIMIZU, Hikaru | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44313 | |||||
姓名 | KOBAYASHI, Masa-aki | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44314 | |||||
姓名 | FUJII, Haruko | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44315 | |||||
姓名 | ISHIKAWA, Hiroshi | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44316 | |||||
姓名 | KAWAKUBO, Kazuo | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44317 | |||||
姓名 | SHINTANI, Toshio | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部情報処理工学科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部機械システム工学科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 弓削商船高等専門学校 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部情報処理工学科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部情報処理工学科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部情報処理工学科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Information Processing Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Mechanical System Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | / Department of Information Processing Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Information Processing Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Information Processing Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper proposes the signal control system, dynamic route guidance system and traffic flow control system from the system-theoretic view point which unifies the traffic engineering and the control engineering. The capacity which determine the upper limit of the outgoing volumes for the volume balance is influenced by the road design such as the lane number, legal speed and channelizing island. The large scale control system of a traffic network described by a nonlinear time-varying discrete dynamic system is synthesized by using the three-level hierarchical control. As examples of the unity between the traffic engineering and the control engineering, the signal control system, dynamic route guidance system and traffic flow control system are constructed and evaluated about their effectiveness in a traffic network. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00217655 | |||||
書誌情報 |
福山大学工学部紀要 巻 29, p. 271-280, 発行日 2005-12 |