WEKO3
インデックスリンク
アイテム
都市道路網の渋滞制御システム
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8109
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8109b2de23dd-642f-4067-b4ae-4ebb3cc340d0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2002-12-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 都市道路網の渋滞制御システム | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Congestion Control System in Urban Road Networks | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 渋滞長制御 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 分散制御 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | パターン選択 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | パラメータ最適化 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | congestion length control | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | decentralized control | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | pattern selection | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | parameter optimization | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
清水, 光
× 清水, 光× 石川, 洋× 小林, 正明× 川久保, 和雄× 新谷, 敏朗 |
|||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 43470 | |||||
姓名 | シミズ, ヒカル | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 43471 | |||||
姓名 | イシカワ, ヒロシ | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 43472 | |||||
姓名 | コバヤシ, マサアキ | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 43473 | |||||
姓名 | カワクボ, カズオ | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 43474 | |||||
姓名 | シンタニ, トシオ | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 43475 | |||||
姓名 | SHIMIZU, Hikaru | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 43476 | |||||
姓名 | ISHIKAWA, Hiroshi | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 43477 | |||||
姓名 | KOBAYASHI, Masa-aki | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 43478 | |||||
姓名 | KAWAKUBO, Kazuo | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 43479 | |||||
姓名 | SHINTANI, Toshio | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部情報処理工学科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部情報処理工学科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部機械工学科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部情報処理工学科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部情報処理工学科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Information Processing Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Information Processing Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Mechanical Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Information Processing Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Information Processing Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper studies deterministic control methods of the congestion in urban road networks. A congestion length control system is synthesized by using the feedback control. The decentralized control method, pattern selection method and parameter. optimization method are described briefly. From the comparison of congestion lengths and signal control parameters between the pattern selection method and the parameter optimization method, it is confirmed that the network control algorithm work effectively to reduce the congestion lengths in an urban road network. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00217655 | |||||
書誌情報 |
福山大学工学部紀要 巻 26, p. 99-104, 発行日 2002-12 |