ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内発行誌
  2. 人間文化学部
  3. 人間文化学部紀要
  4. 8

英語学習における不安について

https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5651
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5651
d3c2392a-611c-4928-8bb5-eebc572f6238
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005781846.pdf KJ00005781846.pdf (944.3 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-03-01
タイトル
タイトル 英語学習における不安について
タイトル
タイトル Anxiety in Learning English as a Foreign Language
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語授業
キーワード
主題Scheme Other
主題 不安
キーワード
主題Scheme Other
主題 緊張
キーワード
主題Scheme Other
主題 テスト
キーワード
主題Scheme Other
主題 授業英語の理解
キーワード
主題Scheme Other
主題 人前での話
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English language learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 anxiety
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 understanding of teacher's English
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 tension
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 speaking in classroom
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 論文
記事種別(英)
言語 en
値 Article
著者名(日) 重迫, 隆司

× 重迫, 隆司

WEKO 27224

重迫, 隆司

Search repository
吉田, 一衛

× 吉田, 一衛

WEKO 27225

吉田, 一衛

Search repository
三浦, 省五

× 三浦, 省五

WEKO 27226

三浦, 省五

Search repository
著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 27227
姓名 シゲサコ, タカシ
著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 27228
姓名 ヨシダ, カズエ
著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 27229
姓名 ミウラ, ショウゴ
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 27230
姓名 SHIGESAKO, Takashi
言語 en
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 27231
姓名 YOSHIDA, Kazue
言語 en
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 27232
姓名 MIURA, Shogo
言語 en
著者所属(日)
値 福山大学人間文化学部
著者所属(日)
値 福山大学人間文化学部
著者所属(日)
値 福山大学人間文化学部
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 英語学習の不安をコミュニケーションの不安、テストの不安、英語授業における否定的評価の視点から分析した。その結果、授業で話す不安、テストの不安、単位を落とす不安、英語授業そのものへの不安、不安をもつ学生は友達より自分を低く評価することが明らかになった。本学の学生とアメリカ人学生の不安の度合いが異なるものがかなりあった。不安軽減の方策として教材の繰り返し、時間をかける学習等を提案した。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study analyzed English language anxiety from the point of view of communication anxiety, test anxiety and negative evaluation in English language teaching. Its result clarified several features on anxiety of speaking by students in an English classroom, test anxiety, anxiety of losing English credit, anxiety about English learning itself, and anxious student's own evaluation lower than his friend's. It was found that some research items were different in the degree of anxiety between our university students and American students. As a way of reducing anxiety, teachers need to repeat teaching materials and to spend more time on learning and teaching for students' understanding of English language learning.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11599879
書誌情報 福山大学人間文化学部紀要
en : Journal of the Faculty of Human Cultures and Sciences, Fukuyama University

巻 8, p. 55-68, 発行日 2008-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:19:46.427078
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3