ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内発行誌
  2. 附属研究所・施設
  3. 大学教育センター
  4. 大学教育論叢
  5. 2

大学生の科学的基礎知識への学習指導要領改訂の影響に関する一考察

https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8681
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8681
26644b7c-631c-4888-815c-d98695933ba6
名前 / ファイル ライセンス アクション
大学教育論叢第2号_大学生の科学的基礎知識への学習指導要領改訂の影響に関する一考察.pdf 大学生の科学的基礎知識への学習指導要領改訂の影響に関する一考察 (3.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-05-30
タイトル
タイトル 大学生の科学的基礎知識への学習指導要領改訂の影響に関する一考察
タイトル
タイトル The Influence of Revision of the Course of Studies in Japan on the Basic Science Literacy of University Students
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 科学教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 理科
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習指導要領
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 鶴崎, 健一

× 鶴崎, 健一

WEKO 45487

鶴崎, 健一

Search repository
地主, 弘幸

× 地主, 弘幸

WEKO 45488

地主, 弘幸

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to investigate whether revision of Courses of Study in Japan influenced the degree of basic literacy of science in university students.
The Courses of Study have been revised so that hours of the class of the science in elementary and junior high schools were increased to improve their scholastic aptitude of the sciences in 2008. Furthermore, the subject division of science was changed in high school.
However, this revision of the Courses of Study made no significant difference to the degree of understanding of science in university students.
On the other hand,improved items of the correct answer rate were almost entirely different from fallen items of that,before and after the revision of the Courses of Study.
This suggests that the result was affected in the change in the emphasized points in the learning of science, before and after the revision of the Courses of Study.
書誌情報 大学教育論叢第2号
en : Bulletin of University Education Center, Fukuyama University Studies in Higher Education (No.2)

号 2, p. 3-11, 発行日 2016-03
出版者
出版者 福山大学大学教育センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-3144
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:19:23.371698
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3