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「モンテカルロ」の成功率
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8313
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/83139eca0c2a-7ba7-4c57-92c7-918efc6a436c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2007-12-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「モンテカルロ」の成功率 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Success Rate of "Monte Carlo" | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | トランプ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ひとり遊び | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | モンテカルロ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 不完全情報 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Card game | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Solitaire | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Monte Carlo | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Rate of success | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Incomplete Information | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
新谷, 敏朗
× 新谷, 敏朗 |
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著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44819 | |||||
姓名 | シンタニ, トシオ | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44820 | |||||
姓名 | Shintani, Toshio | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部情報工学科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Information Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | "Monte Carlo" is a solitaire game with one deck of cards. The game is played with 5 rows and 5 columns of cards. In this game you can discard cards in pairs of the same rank if the two cards of the pair are adjacent in a row, a column, or a diagonal. The theoretical rate of success has not been found. In this paper, I treat the game as a complete information game and then I can look ahead all nodes in the game tree. Then I use the same algorithm as that for "Superpiizz" to solve the game. By using a program to play a game with the algorithm on personal computers, I confirmed that the rate of Success is about 87%. This rate of Success is the upper limit for the game and higher than I expected from my own experiences of play. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00217655 | |||||
書誌情報 |
福山大学工学部紀要 巻 31, p. 179-186, 発行日 2007-12 |