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  1. 学内発行誌
  2. 工学部
  3. 工学部紀要
  4. 31

確定的信号制御システムの開発と設計

https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8311
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8311
d0f4a47e-a248-4618-bc1c-04a0cac896d3
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005781767.pdf KJ00005781767.pdf (705.6 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-12-01
タイトル
タイトル 確定的信号制御システムの開発と設計
タイトル
タイトル Development and Design of Deterministic Signal Control System
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 信号制御システム
キーワード
主題Scheme Other
主題 バランス制御アルゴリズム
キーワード
主題Scheme Other
主題 パラメータ最適化
キーワード
主題Scheme Other
主題 システム開発
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 signal control system
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 balance control algorithm
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 parameter optimization
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 system development
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
著者名(日) 清水, 光

× 清水, 光

WEKO 44800

清水, 光

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小林, 正明

× 小林, 正明

WEKO 44801

小林, 正明

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藤井, 温子

× 藤井, 温子

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藤井, 温子

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川久保, 和雄

× 川久保, 和雄

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川久保, 和雄

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新谷, 敏朗

× 新谷, 敏朗

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新谷, 敏朗

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著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 44805
姓名 シミズ, ヒカル
著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 44806
姓名 コバヤシ, マサアキ
著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 44807
姓名 フジイ, ハルコ
著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 44808
姓名 カワクボ, カズオ
著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 44809
姓名 シンタニ, トシオ
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 44810
姓名 SHIMIZU, Hikaru
言語 en
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 44811
姓名 KOBAYASHI, Masa-aki
言語 en
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 44812
姓名 FUJII, Haruko
言語 en
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 44813
姓名 KAWAKUBO, Kazuo
言語 en
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 44814
姓名 SHINTANI, Toshio
言語 en
著者所属(日)
値 福山大学工学部情報工学科
著者所属(日)
値 福山大学工学部機械システム工学科
著者所属(日)
値 弓削商船高等専門学校
著者所属(日)
値 福山大学工学部情報工学科
著者所属(日)
値 福山大学工学部情報工学科
著者所属(英)
言語 en
値 Department of Information Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University
著者所属(英)
言語 en
値 Department of Mechanical System Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University
著者所属(英)
言語 en
値 / Department of Information Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University
著者所属(英)
言語 en
値 Department of Information Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper studies the development and design for deterministic signal control system in urban road networks from the viewpoint of a traffic flow control. The signal control system of the congestion length is described by a nonlinear time-varying discrete dynamic system and synthesized by using the feedback control based on the volume balance at each signalized intersection. The balance control algorithm and network control algorithm in which the three signal control parameters consisting of the cycle length, green split and offset are searched systematically so as to minimize the sum of congestion lengths at signalized intersections are presented. The configuration and the development procedure of the deterministic signal control system are presented based on our studies. From the comparison of congestion lengths and signal control parameters between measurement values and simulation values, it is confirmed that the signal control system and control algorithms work effectively to minimize the congestion lengths at signalized intersections.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00217655
書誌情報 福山大学工学部紀要

巻 31, p. 167-173, 発行日 2007-12
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Ver.1 2023-06-19 10:26:25.666853
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