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確定的信号制御システムの開発と設計
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8311
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8311d0f4a47e-a248-4618-bc1c-04a0cac896d3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2007-12-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 確定的信号制御システムの開発と設計 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Development and Design of Deterministic Signal Control System | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 信号制御システム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | バランス制御アルゴリズム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | パラメータ最適化 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | システム開発 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | signal control system | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | balance control algorithm | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | parameter optimization | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | system development | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
清水, 光
× 清水, 光× 小林, 正明× 藤井, 温子× 川久保, 和雄× 新谷, 敏朗 |
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著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44805 | |||||
姓名 | シミズ, ヒカル | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44806 | |||||
姓名 | コバヤシ, マサアキ | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44807 | |||||
姓名 | フジイ, ハルコ | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44808 | |||||
姓名 | カワクボ, カズオ | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44809 | |||||
姓名 | シンタニ, トシオ | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44810 | |||||
姓名 | SHIMIZU, Hikaru | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44811 | |||||
姓名 | KOBAYASHI, Masa-aki | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44812 | |||||
姓名 | FUJII, Haruko | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44813 | |||||
姓名 | KAWAKUBO, Kazuo | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44814 | |||||
姓名 | SHINTANI, Toshio | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部情報工学科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部機械システム工学科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 弓削商船高等専門学校 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部情報工学科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部情報工学科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Information Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Mechanical System Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | / Department of Information Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Information Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper studies the development and design for deterministic signal control system in urban road networks from the viewpoint of a traffic flow control. The signal control system of the congestion length is described by a nonlinear time-varying discrete dynamic system and synthesized by using the feedback control based on the volume balance at each signalized intersection. The balance control algorithm and network control algorithm in which the three signal control parameters consisting of the cycle length, green split and offset are searched systematically so as to minimize the sum of congestion lengths at signalized intersections are presented. The configuration and the development procedure of the deterministic signal control system are presented based on our studies. From the comparison of congestion lengths and signal control parameters between measurement values and simulation values, it is confirmed that the signal control system and control algorithms work effectively to minimize the congestion lengths at signalized intersections. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00217655 | |||||
書誌情報 |
福山大学工学部紀要 巻 31, p. 167-173, 発行日 2007-12 |