WEKO3
インデックスリンク
アイテム
小学生を対象とした大学生によるピア・サポート訓練の効果-仲間関係づくりに課題を抱える学級における適応感の変化-
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5721
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/572129ba40c6-bdfa-48a6-a329-649bb1f9ef98
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-01-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 小学生を対象とした大学生によるピア・サポート訓練の効果-仲間関係づくりに課題を抱える学級における適応感の変化- | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
著者名(日) |
三宅幹子
× 三宅幹子 |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学人間文化学部心理学科 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper reports on effects of a peer support training by undergraduate students for 4th grade students (N=29) in a primaryschool, focusing on changes of adaptation to friends, teachers and classroom atmosphere. These were measured by aquestionnaire that was self-rated by students. Results showed that the peer support training seemed to make students moreaware of problems and immaturity of their peer relations and students' feelings of adaptation to friends and classroomatmosphere decreased. Needed further practices to support students to develop their peer relations and adaptation werediscussed. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12189883 | |||||
書誌情報 |
福山大学こころの健康相談室紀要 巻 4, p. 89-95, 発行日 2010 |