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大学生による小学生への地域安全マップ作製指導とその効果測定
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5706
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/57069df91160-6066-4700-ac4e-5b196173e3a2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00005780376.pdf (682.1 kB)
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2008-01-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 大学生による小学生への地域安全マップ作製指導とその効果測定 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A preliminary Analysis of Effects of Local Safety Mapping Activity by Elementary School Children with the Aid of University Students | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地域安全マップ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 防犯環境設計 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 割れ窓理論 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ソーシャル・キャピタル | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | local safety mapping | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | crime prevention through environmental design | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | broken windows theory | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | social capital | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
著者名(日) |
濱本, 有希
× 濱本, 有希× 平, 伸二 |
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著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27342 | |||||
姓名 | ハマモト, ユキ | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27343 | |||||
姓名 | ヒラ, シンジ | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27344 | |||||
姓名 | Hamamoto, Yuki | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27345 | |||||
姓名 | Hira, Shinji | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学大学院人間科学研究科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学人間文化学部心理学科 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The present study tried to investigate an educational power of a local safety mapping activity by elementary school children to cultivate their abilities to avoid being involved in crimes. A same questionnaire that measures children's abilities to avoid crimes was administered to the children 3 days before and a month after their participation in making the local safety maps. Results showed that the mapping activity improved their crime-avoiding abilities, communication skills, and levels of attachment to the local community. Furthermore, the crime-avoiding abilities were maintained one month after their participation in the mapping activity. These results suggest that the reliability of the educational power of the local safety mapping and it makes children discriminate between dangerous and safety places in their neighborhood. Finally, it was argued that the future crime prevention in local community should be discussed from the stand point of the necessity of "social capital." | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12189883 | |||||
書誌情報 |
福山大学こころの健康相談室紀要 巻 2, p. 35-42, 発行日 2008 |