ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内発行誌
  2. 人間文化学部
  3. こころの健康相談室紀要
  4. 2

大学生による中学生へのピア・サポート・プログラムの効果(2)

https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5703
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5703
7774c7f9-d1dd-40b9-a96c-970812033cb7
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005780373.pdf KJ00005780373.pdf (596.8 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-01-01
タイトル
タイトル 大学生による中学生へのピア・サポート・プログラムの効果(2)
タイトル
タイトル Effects of peer support program for 7^th grade students by undergraduate students (2)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ピア・サポート
キーワード
主題Scheme Other
主題 中学1年生
キーワード
主題Scheme Other
主題 大学生
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 論文
著者名(日) 小手川, 雄一

× 小手川, 雄一

WEKO 27325

小手川, 雄一

Search repository
松田, 文子

× 松田, 文子

WEKO 27326

松田, 文子

Search repository
著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 27327
姓名 コテガワ, ユウイチ
著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 27328
姓名 マツダ, フミコ
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 27329
姓名 Kotegawa, Yuichi
言語 en
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 27330
姓名 Matsuda, Fumiko
言語 en
著者所属(日)
値 福山大学大学院人間科学研究科心理臨床学専攻
著者所属(日)
値 福山大学人間文化学部心理学科
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The aim of this paper was to clarify effects of a peer support program for 7^th grade students (n=46) in two classes in a junior high school on self-efficacy, self-esteem, sociability, and aggression. These four traits were measured by a questionnaire that were self-rated by the students. Sociability and aggression were also rated for every student by the class teachers. These measurements were carried out just before the beginning of the program (pre-measurement), just after it (post-measurement), and four months later (follow-up measurement). There were 7^th grade students as a control group (n=332) who did not participate in the program. They also self-rated self-efficacy, self-esteem, and sociability at the some time of the pre-measurement and the follow-up measurement as peer-support group. Following results were shown from the pre-measurement to follow-up measurement: (a) The peer-support group's aggression level rated by the teachers decreased, (b) The peer-support group's decrease of self-efficacy was less than control group's one. Peer-support group's self-esteem and sociability slightly increased, whereas control group's ones decreased. These results suggest that there might are some positive effects in the peer-support program.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12189883
書誌情報 福山大学こころの健康相談室紀要

巻 2, p. 11-18, 発行日 2008
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:18:42.780541
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3