WEKO3
インデックスリンク
アイテム
小中学校における特別支援教育についての検討
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5637
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5637f377d072-cc7a-4237-aa7a-ee5e4f4baf7e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 小中学校における特別支援教育についての検討 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A study of special support education in elementary and junior high schools | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 特別支援教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 広汎性発達障害 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 小中学校 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | special support education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | pervasive developmental disorders | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | elementary and junior high schools | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
著者名(日) |
玉木, 健弘
× 玉木, 健弘 |
|||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27192 | |||||
姓名 | タマキ, タケヒロ | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27193 | |||||
姓名 | TAMAKI, Takehiro | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学人間文化学部 | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 近年,広汎性発達障害についての関心が高まってきている。これらの障害を有する生徒は,これまで特別な支援を受けることが少なかった。しかしながら,広汎性発達障害についての理解が広まるにつれ,これらの生徒も徐々に,理解されるようになってきた。さらに,平成19年度から,特別支援教育が始まり,支援体制も整いつつあるが課題も多い。そこで,本研究では,小中学校における特別支援教育について検討を行った。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In recent years, the concern about Pervasive Developmental Disorders (PDD) has been increasing. The student with these obstacles had receiving support until now. However, it became understand gradually as comprehension about PDD spreads. Furthermore, special support education starts in 2007, but there are also manyproblems. Therefore, this study examined special support education in elementary and junior high school. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11599879 | |||||
書誌情報 |
福山大学人間文化学部紀要 en : Journal of the Faculty of Human Cultures and Sciences, Fukuyama University 巻 7, p. 93-102, 発行日 2007-03 |