WEKO3
インデックスリンク
アイテム
認知的視点からみた低学力学習者のリスニングの特徴
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5634
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/56348ae5ca04-af63-4510-86e7-1312fb9d241b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00005780533.pdf (1.0 MB)
|
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 認知的視点からみた低学力学習者のリスニングの特徴 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Unsuccessful Language Learners' Cognitive Features in Listening Comprehension | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | リスニングの回数と学習効果 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | リスニングとリーディングの関係 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ディクテーションの内容語と機能語 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | frequency of listening comprehension | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | relation between listening comprehension and reading | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | content word and function word | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
著者名(日) |
吉田, 一衛
× 吉田, 一衛 |
|||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27183 | |||||
姓名 | ヨシダ, カズエ | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27184 | |||||
姓名 | YOSHIDA, Kazue | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学人間文化学部 | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 低学力学習者のリスニングが1回、2回、3回と回数を重ねるにつれ学習効果が上がった。そのうち1回から2回のリスニングの学習効果が高かった。リスニング、ディクテーション、ディクテーションと訳の間に相関があったが、リスニングとリーディングには逆相関があった。低学力者のディクテーションの能力は平均的学力者の1/3であった。ディクテーションでは内容語の方が機能語より学習効果がみられた。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Unsuccessful language learners' listening comprehension improved by increasing the frequency of listening tests. Especially the learning effect became most highest from one to two times. Correlation was found between listening comprehension and dictation, and between dictation and translation, but was not found between listening comprehension and translation. A minus correlation was found between listening comprehension and reading. Unsuccessful language learners' proficiency of dictation was about 1/3 of average language learners.. Content words showed better results than function words in dictation. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11599879 | |||||
書誌情報 |
福山大学人間文化学部紀要 en : Journal of the Faculty of Human Cultures and Sciences, Fukuyama University 巻 7, p. 47-63, 発行日 2007-03 |