ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内発行誌
  2. 人間文化学部
  3. 人間文化学部紀要
  4. 7

認知的視点からみた低学力学習者のリスニングの特徴

https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5634
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5634
8ae5ca04-af63-4510-86e7-1312fb9d241b
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005780533.pdf KJ00005780533.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-03-01
タイトル
タイトル 認知的視点からみた低学力学習者のリスニングの特徴
タイトル
タイトル Unsuccessful Language Learners' Cognitive Features in Listening Comprehension
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 リスニングの回数と学習効果
キーワード
主題Scheme Other
主題 リスニングとリーディングの関係
キーワード
主題Scheme Other
主題 ディクテーションの内容語と機能語
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 frequency of listening comprehension
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 relation between listening comprehension and reading
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 content word and function word
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 論文
記事種別(英)
言語 en
値 Article
著者名(日) 吉田, 一衛

× 吉田, 一衛

WEKO 27182

吉田, 一衛

Search repository
著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 27183
姓名 ヨシダ, カズエ
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 27184
姓名 YOSHIDA, Kazue
言語 en
著者所属(日)
値 福山大学人間文化学部
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 低学力学習者のリスニングが1回、2回、3回と回数を重ねるにつれ学習効果が上がった。そのうち1回から2回のリスニングの学習効果が高かった。リスニング、ディクテーション、ディクテーションと訳の間に相関があったが、リスニングとリーディングには逆相関があった。低学力者のディクテーションの能力は平均的学力者の1/3であった。ディクテーションでは内容語の方が機能語より学習効果がみられた。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Unsuccessful language learners' listening comprehension improved by increasing the frequency of listening tests. Especially the learning effect became most highest from one to two times. Correlation was found between listening comprehension and dictation, and between dictation and translation, but was not found between listening comprehension and translation. A minus correlation was found between listening comprehension and reading. Unsuccessful language learners' proficiency of dictation was about 1/3 of average language learners.. Content words showed better results than function words in dictation.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11599879
書誌情報 福山大学人間文化学部紀要
en : Journal of the Faculty of Human Cultures and Sciences, Fukuyama University

巻 7, p. 47-63, 発行日 2007-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:20:06.635514
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3