WEKO3
インデックスリンク
アイテム
デザインの学習活動と情報教育の課題との接点についての考察
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5633
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5633e6461dc9-2239-44a0-a845-adaa99e788b5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | デザインの学習活動と情報教育の課題との接点についての考察 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A study on the point of contact with learning activities of design and the problems of ICT education | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | デザインの学習活動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 情報教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習観・知識観 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learning activities of design | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ICT education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | beliefs about learning and knowledge | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
著者名(日) |
八重樫, 文
× 八重樫, 文 |
|||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27180 | |||||
姓名 | ヤエガシ, カザル | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27181 | |||||
姓名 | YAEGASHI, Kazaru | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学人間文化学部 | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本稿では、現在の情報教育の課題に対し、デザイン教育における学習活動を参照することで有用な知見を提供できるのではないかという仮説を立証するための第一ステップとして、デザインの学習活動と情報教育の課題との接点についての考察を行った。その結果、デザインの学習活動には、情報教育の本質的なねらいを実際の教育実践にいかすために重要な学習観・知識観力包含されていることが確認された。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In this paper, I considered the point of contact with learning activities of design and the problems of ICT (Information Communication Technology) education. This is the first step in order to show the hypothesis that the learning activities of design are helpful to fulfill one of the goals of ICT education. As a result, it was confirmed that these activities contain the base of the important beliefs about learning and could be used in order to fulfill the goals of ICT education. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11599879 | |||||
書誌情報 |
福山大学人間文化学部紀要 en : Journal of the Faculty of Human Cultures and Sciences, Fukuyama University 巻 7, p. 33-46, 発行日 2007-03 |