WEKO3
インデックスリンク
アイテム
大学生による学校現場でのピア・サポート訓練の取り組み : 実施方法について
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5613
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/561329d949aa-d750-4162-81c1-d369b04d929e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 大学生による学校現場でのピア・サポート訓練の取り組み : 実施方法について | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Peer Support Training Project by undergraduate students in primary and junior high schools : Method | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ピア・サポート | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 小・中学校 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 大学生 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | peer support | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | primary school and junior high school | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | undergraduate students | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
著者名(日) |
三宅, 幹子
× 三宅, 幹子× 山崎, 理央× 松田, 文子 |
|||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27118 | |||||
姓名 | ミヤケ, モトコ | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27119 | |||||
姓名 | ヤマサキ, リオ | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27120 | |||||
姓名 | マツダ, フミコ | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27121 | |||||
姓名 | MIYAKE, Motoko | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27122 | |||||
姓名 | YAMASAKI, Rio | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27123 | |||||
姓名 | MATSUDA, Fumiko | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 人間文化学部 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 人間文化学部 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 人間文化学部 | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | ピア・サポートとは,仲間同士の支え合いの活動のことであり,近年,学校現場においてもさまざまな形で導入されてきている。学校現場でのピア・サポートの実践の一例として,心理学科に所属する大学生による,小学校・中学校の特別活動の時間におけるピア・サポート訓練の実施について,その導入の経緯や背景,および実施方法を紹介する。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this paper was to report on the process and curriculum of our peer support training project by undergraduate students for primary school children and junior high school students. Some of characteristics of our project were that (a) undergraduate students carried out the training in the formal school curriculum and (b) it was based on cooperation among the primary school children and their teachers, junior high school students and their teachers, undergraduate students and their teachers, and the board of education. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11599879 | |||||
書誌情報 |
福山大学人間文化学部紀要 en : Journal of the Faculty of Human Cultures and Sciences, Fukuyama University 巻 6, p. 41-52, 発行日 2006-03-01 |