ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内発行誌
  2. 人間文化学部
  3. 人間文化学部紀要
  4. 6

大学生による学校現場でのピア・サポート訓練の取り組み : 児童・生徒の自己効力感・自尊感情・社会性における効果

https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5609
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5609
71aa1ecf-bd53-4e7f-b91b-5e72b39182c1
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004529121.pdf KJ00004529121.pdf (854.0 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-01
タイトル
タイトル 大学生による学校現場でのピア・サポート訓練の取り組み : 児童・生徒の自己効力感・自尊感情・社会性における効果
タイトル
タイトル Peer Support Training Project by undergraduate students in primary and junior high schools : Effects on self-efficacy, self-esteem, and social skills in children
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ピア・サポート
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己効力感
キーワード
主題Scheme Other
主題 自尊感情
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会性
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 peer support
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-efficacy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-esteem
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 social skills
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 論文
記事種別(英)
言語 en
値 Article
著者名(日) 松田, 文子

× 松田, 文子

WEKO 27091

松田, 文子

Search repository
三宅, 幹子

× 三宅, 幹子

WEKO 27092

三宅, 幹子

Search repository
著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 27093
姓名 マツダ, フミコ
著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 27094
姓名 ミヤケ, モトコ
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 27095
姓名 MATSUDA, Fumiko
言語 en
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 27096
姓名 MIYAKE, Motoko
言語 en
著者所属(日)
値 人間文化学部
著者所属(日)
値 人間文化学部
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 ピア・サポートとは,仲間同士の支え合いの活動のことであり,近年,学校現場においてもさまざまな形で導入されてきている。本稿では心理学科に所属する大学生による,小学校・中学校の特別活動の時間でのピア・サポート訓練の実施について,その結果の一部である,児童・生徒の自己効力感・自尊感情・社会性における効果を報告する。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper reports on effects of the Peer Support Training Project by undergraduate students in a primary school and a junior high school, focusing on effects on self-efficacy, self-esteem, and social skills in children. The training seemed to make the children severer in their assessments about themselves. The results also showed the large differences between the self-assessment and teacher-assessment in social skills especially in the 9^<th> graders.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11599879
書誌情報 福山大学人間文化学部紀要
en : Journal of the Faculty of Human Cultures and Sciences, Fukuyama University

巻 6, p. 1-12, 発行日 2006-03-01
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:20:22.467722
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3