WEKO3
インデックスリンク
アイテム
大学生による学校現場でのピア・サポート訓練の取り組み : 児童・生徒の自己効力感・自尊感情・社会性における効果
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5609
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/560971aa1ecf-bd53-4e7f-b91b-5e72b39182c1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 大学生による学校現場でのピア・サポート訓練の取り組み : 児童・生徒の自己効力感・自尊感情・社会性における効果 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Peer Support Training Project by undergraduate students in primary and junior high schools : Effects on self-efficacy, self-esteem, and social skills in children | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ピア・サポート | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己効力感 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自尊感情 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会性 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | peer support | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-efficacy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-esteem | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | social skills | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
著者名(日) |
松田, 文子
× 松田, 文子× 三宅, 幹子 |
|||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27093 | |||||
姓名 | マツダ, フミコ | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27094 | |||||
姓名 | ミヤケ, モトコ | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27095 | |||||
姓名 | MATSUDA, Fumiko | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27096 | |||||
姓名 | MIYAKE, Motoko | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 人間文化学部 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 人間文化学部 | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | ピア・サポートとは,仲間同士の支え合いの活動のことであり,近年,学校現場においてもさまざまな形で導入されてきている。本稿では心理学科に所属する大学生による,小学校・中学校の特別活動の時間でのピア・サポート訓練の実施について,その結果の一部である,児童・生徒の自己効力感・自尊感情・社会性における効果を報告する。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper reports on effects of the Peer Support Training Project by undergraduate students in a primary school and a junior high school, focusing on effects on self-efficacy, self-esteem, and social skills in children. The training seemed to make the children severer in their assessments about themselves. The results also showed the large differences between the self-assessment and teacher-assessment in social skills especially in the 9^<th> graders. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11599879 | |||||
書誌情報 |
福山大学人間文化学部紀要 en : Journal of the Faculty of Human Cultures and Sciences, Fukuyama University 巻 6, p. 1-12, 発行日 2006-03-01 |