@article{oai:fukuyama-u.repo.nii.ac.jp:00005609, author = {松田, 文子 and 三宅, 幹子}, journal = {福山大学人間文化学部紀要, Journal of the Faculty of Human Cultures and Sciences, Fukuyama University}, month = {Mar}, note = {P(論文), ピア・サポートとは,仲間同士の支え合いの活動のことであり,近年,学校現場においてもさまざまな形で導入されてきている。本稿では心理学科に所属する大学生による,小学校・中学校の特別活動の時間でのピア・サポート訓練の実施について,その結果の一部である,児童・生徒の自己効力感・自尊感情・社会性における効果を報告する。, This paper reports on effects of the Peer Support Training Project by undergraduate students in a primary school and a junior high school, focusing on effects on self-efficacy, self-esteem, and social skills in children. The training seemed to make the children severer in their assessments about themselves. The results also showed the large differences between the self-assessment and teacher-assessment in social skills especially in the 9^ graders.}, pages = {1--12}, title = {大学生による学校現場でのピア・サポート訓練の取り組み : 児童・生徒の自己効力感・自尊感情・社会性における効果}, volume = {6}, year = {2006} }