ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内発行誌
  2. 人間文化学部
  3. 人間文化学部紀要
  4. 4

低学力学習者のリーディングにおける認知的特徴 : 目的語構文を中心にして

https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5576
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5576
da1a3c22-2fc3-4146-8107-7c0098088fc3
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004183670.pdf KJ00004183670.pdf (908.2 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2004-03-01
タイトル
タイトル 低学力学習者のリーディングにおける認知的特徴 : 目的語構文を中心にして
タイトル
タイトル Cognitive Features in Unsuccessful Language Learners' Reading : Focusing on Objective Sentence Structure
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 低学力者
キーワード
主題Scheme Other
主題 目的語構文の種類
キーワード
主題Scheme Other
主題 難易度と出現頻度の関係
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習効果
キーワード
主題Scheme Other
主題 教授法
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 unsuccessful language learners
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 kinds of objective sentence structures
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 relationship between difficulty and frequency
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning effect
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching method
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 論文
記事種別(英)
言語 en
値 Article
著者名(日) 吉田, 一衛

× 吉田, 一衛

WEKO 27011

吉田, 一衛

Search repository
著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 27012
姓名 ヨシダ, カズエ
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 27013
姓名 YOSHIDA, Kazue
言語 en
著者所属(日)
値 福山大学人間文化学部
著者所属(英)
言語 en
値 Faculty of Human Cultures and Sciences Fukuyama University
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 使用テキストにおける目的語構文について調査し、159の目的語構文から45種類の構文を設定した。さらに、これら構文で同じ機能的働きをする共通要素に焦点を当て、11種類の構文に再整理した。45種類の目的語構文の出現頻度と難易度の間には相関はなかった。テキストで出現頻度の高い15構文の中、14構文は比較的短い構文であった。7種類の目的構文についての学習効果については、5構文については学習効果が認められたが、2構文については学習効果が認められなかった。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Through the research about objective sentence structures in the text book used in class, forty-five kinds of objective sentence structures were chosen from 159 objective sentences. Moreover these sentence structures were rearranged into eleven kinds of objective structures by focusing on the same elements which had the same functions in these sentence structures. No correlation could be found between frequency and difficulty in the forty-five objective sentence structures. Among fifteen high frequency structures in the textbook, fourteen sentence structures are relatively short. Learning effect was found in seven objective sentence structures, but not in two objective sentence structures.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11599879
書誌情報 福山大学人間文化学部紀要
en : Journal of the Faculty of Human Cultures and Sciences, Fukuyama University

巻 4, p. 83-98, 発行日 2004-03-01
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:21:11.028788
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3