WEKO3
インデックスリンク
アイテム
低学力学習者のリーディングにおける認知的特徴 : 目的語構文を中心にして
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5576
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5576da1a3c22-2fc3-4146-8107-7c0098088fc3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2004-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 低学力学習者のリーディングにおける認知的特徴 : 目的語構文を中心にして | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Cognitive Features in Unsuccessful Language Learners' Reading : Focusing on Objective Sentence Structure | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 低学力者 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 目的語構文の種類 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 難易度と出現頻度の関係 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習効果 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教授法 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | unsuccessful language learners | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | kinds of objective sentence structures | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | relationship between difficulty and frequency | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learning effect | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | teaching method | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
著者名(日) |
吉田, 一衛
× 吉田, 一衛 |
|||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27012 | |||||
姓名 | ヨシダ, カズエ | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27013 | |||||
姓名 | YOSHIDA, Kazue | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学人間文化学部 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Faculty of Human Cultures and Sciences Fukuyama University | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 使用テキストにおける目的語構文について調査し、159の目的語構文から45種類の構文を設定した。さらに、これら構文で同じ機能的働きをする共通要素に焦点を当て、11種類の構文に再整理した。45種類の目的語構文の出現頻度と難易度の間には相関はなかった。テキストで出現頻度の高い15構文の中、14構文は比較的短い構文であった。7種類の目的構文についての学習効果については、5構文については学習効果が認められたが、2構文については学習効果が認められなかった。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Through the research about objective sentence structures in the text book used in class, forty-five kinds of objective sentence structures were chosen from 159 objective sentences. Moreover these sentence structures were rearranged into eleven kinds of objective structures by focusing on the same elements which had the same functions in these sentence structures. No correlation could be found between frequency and difficulty in the forty-five objective sentence structures. Among fifteen high frequency structures in the textbook, fourteen sentence structures are relatively short. Learning effect was found in seven objective sentence structures, but not in two objective sentence structures. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11599879 | |||||
書誌情報 |
福山大学人間文化学部紀要 en : Journal of the Faculty of Human Cultures and Sciences, Fukuyama University 巻 4, p. 83-98, 発行日 2004-03-01 |