ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内発行誌
  2. 人間文化学部
  3. 人間文化学部紀要
  4. 1

低学力学習者のリーディングにおける認知的特徴について(人文社会科学編)

https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5539
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5539
41b92205-03a5-4bd9-9999-c26cd3feb95b
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004183633.pdf KJ00004183633.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2001-03-01
タイトル
タイトル 低学力学習者のリーディングにおける認知的特徴について(人文社会科学編)
タイトル
タイトル Unsuccessful Lnaguage Learners' Cognitive Features in Reading of English(Human and Social Sciences)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 認知的特徴
キーワード
主題Scheme Other
主題 語彙的選抜
キーワード
主題Scheme Other
主題 語の出現順序
キーワード
主題Scheme Other
主題 直線的思考
キーワード
主題Scheme Other
主題 meaning
キーワード
主題Scheme Other
主題 form
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 cognitive features
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 vocabulary selection
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 appearance order of words
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 linear consideration
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 meaning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 form
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 論文
記事種別(英)
言語 en
値 Article
著者名(日) 吉田, 一衛

× 吉田, 一衛

WEKO 26930

吉田, 一衛

Search repository
著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 26931
姓名 ヨシダ, カズエ
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 26932
姓名 YOSHIDA, Kazue
言語 en
著者所属(日)
値 福山大学人間文化学部
著者所属(英)
言語 en
値 Faculty of Human Cultures and Sciences Fukuyama University
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 英語教育における低学力学習者の認知的特徴についての研究は、実証的にはほとんどなされていない。事例研究により、語の meaning が存在するが、文構造の form が存在しないこと、そのため語の出現順序にしたがって、英文の意味を理解しようとする特徴を明らかにした。このため、文構造の階層的思考ができず直線的思考しかできない。この認知的特徴は、英語習得の中間言語的存在として認めるのが妥当である。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Little theoretical and experimental research on unsuccessful langauge learners' cognitive features has been studied. This case study could clarify that word meaning exists before structural meaning. Therefore, unsuccessful langauge learners try to understand the sentence according to the order in which the words appear in it. This fact shows that unsuccessful language learners can understand the sentence in a linear fashion but cannot understand it hierarchically. It is natural that this should be recognized as the feature similar to interlangauge.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11599879
書誌情報 福山大学人間文化学部紀要
en : Journal of the Faculty of Human Cultures and Sciences, Fukuyama University

巻 1, p. A23-A41, 発行日 2001-03-01
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:21:57.270621
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3