ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内発行誌
  2. 附属研究所・施設
  3. 大学教育センター
  4. 大学教育論叢
  5. 1

日本人EFL学習者の外国語スピーキングテストにおける不安分析

https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8665
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8665
0c281ea8-bd64-47ad-9950-737bbc6b0221
名前 / ファイル ライセンス アクション
大学教育論叢創刊号_An An Analysis of Foreign Language Speaking Test Anxiety in Japanese EFL University Classes (868.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-05-27
タイトル
タイトル 日本人EFL学習者の外国語スピーキングテストにおける不安分析
タイトル
タイトル An Analysis of Foreign Language Speaking Test Anxiety in Japanese EFL University Classes
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 anxiety
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 intrapersonal factor
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 interpersonal factor
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 evaluators
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Laura, KUROTOBI

× Laura, KUROTOBI

WEKO 45462

Laura, KUROTOBI

Search repository
Michi, YONEZAKI

× Michi, YONEZAKI

WEKO 45463

Michi, YONEZAKI

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45464
姓名 クロトビ, ローラ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45457
姓名 米崎, 里
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this study is to understand the degree to which different factors contribute to student anxiety in the English conversation classroom in regards to speaking tests in English.
Japanese university EFL students (N = 187) were asked to complete a 19-item questionnaire measured on a five-point Likert scale. It found that students have anxieties regarding their own abilities and making mistakes in front of others (dubbed as "the intrapersonal factor") as well as how they are being evaluated by their instructors (dubbed as "the interpersonal factor"). The study found that the intrapersonal factor is higher than the interpersonal factors independent of evaluators.
It is plausible that the learners' main concern is their internal matters.
Furthermore, the intrapersonal factor does not show a significant difference between evaluators, arising regardless of their identity of the evaluator.
On the other hand, the interpersonal factor is higher in the case of Japanese evaluators than in the case of native English speaking evaluators.
That means when a Japanese English teacher is an evaluator, learners' anxiety of the evaluators' evaluation for their speaking gets higher.
書誌情報 大学教育論叢創刊号
en : Bulletin of University Education Center, Fukuyama University Studies in Higher Education (No.1)

号 1, p. 25-35, 発行日 2015-03
出版者
出版者 福山大学大学教育センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-3144
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:19:34.264390
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3