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スーパーパズにおける順位優先探索
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8090
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/80906ab20129-80bc-4206-94a1-bfb2b0dbc96b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2001-12-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | スーパーパズにおける順位優先探索 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Priority-first Search in Superpuzz | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | スーパーパズ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 探索 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 順位優先 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | GPCC | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Superpuzz | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Search | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Priority-first | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | GPCC | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
新谷, 敏朗
× 新谷, 敏朗 |
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著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 43385 | |||||
姓名 | シンタニ, トシオ | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 43386 | |||||
姓名 | SHINTANI, Toshio | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部情報処理工学科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Superpuzz is a solitaire game with one deck of cards and was adopted as a problem on GPCC in 1991. Superpuzz has a characteristic that Aces can move more freely than other cards in the game. So you cannot find a solution by adding a new node simply to the game tree because the same node will appear in the tree many times. I use a data structure called `Patricia' so that there is no duplication of nodes in the game tree. I have made clear that it is possible to search the game tree entirely up to the case of the half size (6 columns) on a typical computer for personal use. In this paper, I found that the number of nodes searched in a priority-first search is less than those in the simple depth-first search in average case. The priority adopted here is decided from the nature of the game that the nearer is a node to the state of success, the more Aces are on the right-most column. It is expected that the number of nodes which will be searched until the first solution is found will be about 108 in case of the full-size Superpuzz. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00217655 | |||||
書誌情報 |
福山大学工学部紀要 巻 25, p. 83-90, 発行日 2001-12 |