ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内発行誌
  2. 人間文化学部
  3. こころの健康相談室紀要
  4. 1

大学生による中学生へのピア・サポート・プログラムの効果(1)

https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5690
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5690
bdb20255-f630-4b24-b3ac-68f05273de65
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005780412.pdf KJ00005780412.pdf (641.0 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-01-01
タイトル
タイトル 大学生による中学生へのピア・サポート・プログラムの効果(1)
タイトル
タイトル Effects Of Peer Support Program For 7th Grade Students By Undergraduate Students (1)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ピア・サポート
キーワード
主題Scheme Other
主題 中学生
キーワード
主題Scheme Other
主題 大学生
キーワード
主題Scheme Other
主題 効果測定
キーワード
主題Scheme Other
主題 描画検査
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 論文
著者名(日) 松田, 文子

× 松田, 文子

WEKO 27295

松田, 文子

Search repository
著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 27296
姓名 マツダ, フミコ
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 27297
姓名 Matsuda, Fumiko
言語 en
著者所属(日)
値 福山大学人間文化学部心理学科
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The aim of this paper was to clarify effects of a peer support program for 7 th grade students (N = 46) in two classes in a junior high school on self-esteem, self-efficacy, sociability, and aggression. These four traits were measured by a questionnaire that were self-rated by the students. Sociability and aggression were also rated for every student by their class teachers. Moreover, each student was asked to draw a picture including person, house, and tree. The drawings were rated from five points of view, i. e., synthesis, openness, warmth, reality, and strength by two undergraduate students after training. These measurements were carried out just before the beginning of the program and just after the end of it. In each class, three undergraduate students in a department of psychology participated in the program as the adults in charge developing the peer support. The program including ten kinds of practice was carried out once a weak for three months. The results showed that the program decreased the teachers' evaluation of students' aggression and seemed to make the students' drawings to look more mentally healthy.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12189883
書誌情報 福山大学こころの健康相談室紀要

巻 1, p. 20-27, 発行日 2007
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:18:55.348177
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3