ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内発行誌
  2. 人間文化学部
  3. 人間文化学部紀要
  4. 5

低学力学習者のリーディングにおける認知的特徴 : 目的語構文の理解度を中心に

https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5597
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5597
629e8586-65c8-4cad-86cc-3115a3c6c146
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004183691.pdf KJ00004183691.pdf (841.0 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2005-03-01
タイトル
タイトル 低学力学習者のリーディングにおける認知的特徴 : 目的語構文の理解度を中心に
タイトル
タイトル Unsuccessful Language Learners' Cognitive Features in Reading of English : Degree of Understanding Objective Structure
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 目的語構文
キーワード
主題Scheme Other
主題 構文の難易度
キーワード
主題Scheme Other
主題 思考過程
キーワード
主題Scheme Other
主題 meta-writing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 objective structures
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 difficult degree of structures
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 thinking process
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 meta-writing
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 論文
記事種別(英)
言語 en
値 Article
著者名(日) 吉田, 一衛

× 吉田, 一衛

WEKO 27073

吉田, 一衛

Search repository
著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 27074
姓名 ヨシダ, カズエ
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 27075
姓名 YOSHIDA, Kazue
言語 en
著者所属(日)
値 福山大学人間文化学部
著者所属(英)
言語 en
値 Faculty of Human Cultures and Sciences Fukuyama University
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 10の目的語構文の理解度を中心に分析した。さらに、難易度の異なる5構文を選び、meta-writing により低学力学習者の理解困難の意識を探った。その結果、英語の出現順に日本語に直す方略が用いられた。また、構文中における修飾節と目的節の出現が理解を妨げていることが明らかになった。単語の意味がわからないため、文全体が理解困難である局所的ストラテジーの特徴が生じた。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Learning difficulties were analyzed with the test of 10 objective structures and students' meta-writing. Their results clarified that the short sentence was easier to study than the long sentence and that the objective clause was more difficult for learners than the objective word. Moreover, several kinds of clauses such as a relative pronoun and an adverbial clause were difficult for students to understand. Even if the objective structures were short, such as the structure, have・get+O+pp, they were difficult to comprehend for unsuccessful language learners.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11599879
書誌情報 福山大学人間文化学部紀要
en : Journal of the Faculty of Human Cultures and Sciences, Fukuyama University

巻 5, p. 57-70, 発行日 2005-03-01
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:20:53.314789
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3