WEKO3
インデックスリンク
アイテム
低学力学習者のリーディングにおける認知的特徴 : 目的語構文の理解度を中心に
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5597
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5597629e8586-65c8-4cad-86cc-3115a3c6c146
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2005-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 低学力学習者のリーディングにおける認知的特徴 : 目的語構文の理解度を中心に | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Unsuccessful Language Learners' Cognitive Features in Reading of English : Degree of Understanding Objective Structure | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 目的語構文 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 構文の難易度 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 思考過程 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | meta-writing | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | objective structures | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | difficult degree of structures | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | thinking process | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | meta-writing | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
著者名(日) |
吉田, 一衛
× 吉田, 一衛 |
|||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27074 | |||||
姓名 | ヨシダ, カズエ | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27075 | |||||
姓名 | YOSHIDA, Kazue | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学人間文化学部 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Faculty of Human Cultures and Sciences Fukuyama University | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 10の目的語構文の理解度を中心に分析した。さらに、難易度の異なる5構文を選び、meta-writing により低学力学習者の理解困難の意識を探った。その結果、英語の出現順に日本語に直す方略が用いられた。また、構文中における修飾節と目的節の出現が理解を妨げていることが明らかになった。単語の意味がわからないため、文全体が理解困難である局所的ストラテジーの特徴が生じた。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Learning difficulties were analyzed with the test of 10 objective structures and students' meta-writing. Their results clarified that the short sentence was easier to study than the long sentence and that the objective clause was more difficult for learners than the objective word. Moreover, several kinds of clauses such as a relative pronoun and an adverbial clause were difficult for students to understand. Even if the objective structures were short, such as the structure, have・get+O+pp, they were difficult to comprehend for unsuccessful language learners. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11599879 | |||||
書誌情報 |
福山大学人間文化学部紀要 en : Journal of the Faculty of Human Cultures and Sciences, Fukuyama University 巻 5, p. 57-70, 発行日 2005-03-01 |