@article{oai:fukuyama-u.repo.nii.ac.jp:00008433, author = {小林, 正和}, issue = {1}, journal = {福山大学経済学論集}, month = {Mar}, note = {40019803067, 地域ブランドの3つの視点を持ち、倉敷ブランドと若狭おばまブランドを参考にかさおかブランドを創設したが、その3つのブランドについて比較を行った。このかさおかブランドは、平成20年度(2008年度)から平成23年度(2011年度)までの4年間で計11件の商品の認定を受けている。  さらに、かさおかブランドを地域ブランドの3つの視点から現状分析し、問題点を取り上げ今後のかさおかブランドをどのように展開をして発展できるかを、商品の知名度アップへの取り組みや大学生とのコラボレーションのケースから考察している。, With the three viewpoints of local brands, Kasaoka brand was established in reference to Kurashiki brand and Wakasa Obama brand. There had been 11 merchandises of Kasaoka brand authorized from 2008 through 2011. The comparison of these three brands has been done in this study. This study focuses on the problems of Kasaoka brand by analyzing from the three viewpoints of local brands. The collaboration with college students, the study shows how to deploy efforts in making Kasaoka brand better known.}, pages = {57--70}, title = {「かさおかブランド」の現状と今後の展開について}, volume = {37}, year = {2013} }