WEKO3
インデックスリンク
アイテム
CONTROL OF TRAFFIC FLOW DYNAMICS IN A TWO-WAY TRAFFIC NETWORK
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8280
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8280374083d5-41b2-422f-9df6-f52bbc68d4e3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-12-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | CONTROL OF TRAFFIC FLOW DYNAMICS IN A TWO-WAY TRAFFIC NETWORK | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | traffic flow dynamics | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | signal control system | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | dynamic route guidance system | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | integrated traffic flow control system | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | CONTROL OF TRAFFIC FLOW DYNAMICS IN A TWO-WAY TRAFFIC NETWORK | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44590 | |||||
姓名 | シミズ, ヒカル | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44591 | |||||
姓名 | コバヤシ, マサアキ | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44592 | |||||
姓名 | フジイ, ハルコ | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44593 | |||||
姓名 | イシカワ, ヒロシ | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44594 | |||||
姓名 | カワクボ, カズオ | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44595 | |||||
姓名 | シンタニ, トシオ | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44596 | |||||
姓名 | Shimizu, Hikaru | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44597 | |||||
姓名 | Kobayashi, Masa-aki | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44598 | |||||
姓名 | Fujii, Haruko | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44599 | |||||
姓名 | Ishikawa, Hiroshi | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44600 | |||||
姓名 | Kawakubo, Kazuo | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44601 | |||||
姓名 | Shintani, Toshio | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部情報工学科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部機械システム工学科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | / 福山大学工学部情報工学科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部情報工学科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部情報工学科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Information Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Mechanical System Engineering Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Information Science and Technology Yuge National College of Maritime Technology | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Information Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Information Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Information Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper studies a control of traffic flow dynamics in a two-way traffic network. The signal control system of the congestion length is described by a nonlinear time-varying discrete dynamic system and synthesized by using the hierarchical control. A signal control algorithm in which the three signal control parameters consisting of the cycle length, green split and offset are searched systematically so as to minimize the sum of congestion lengths in a two-way traffic network is presented. The dynamic route guidance system is consisted of both the evaluation for the mean OD travel time and the route search algorithm. The integrated traffic flow control system, which is most effective to reduce the congestion lengths in a two-way traffic network, is designed by connecting the signal control system with the dynamic route guidance system in real time. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00217655 | |||||
書誌情報 |
福山大学工学部紀要 巻 30, p. 207-212, 発行日 2006-12 |