WEKO3
インデックスリンク
アイテム
大学のキャンパスにおけるサイン計画に関する研究
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8235
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/82351cc7cd71-513f-486e-80a9-b4eba14a8cc5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2005-12-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 大学のキャンパスにおけるサイン計画に関する研究 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on Information Signs in Campus of University | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | キャンパス計画 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ファシリティ・マネジメント | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | サイン計画 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | University | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Campus Planning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Facilities Management | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Information Sign | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
井上, 誠
× 井上, 誠 |
|||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44277 | |||||
姓名 | イノウエ, マコト | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44278 | |||||
姓名 | INOUE, Makoto | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部建築学科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Architecture, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This is a part of the study to propose the method of the scheme of information sign that supported the action in the university campus. The difference by the use experience was examined about area of the acknowledged space and the sign used for way finding from the image map investigation. As a result, it has been understood that signs of lower classes are narrow the range acknowledged for the building arrangement, and use plants and construction things for way finding. In addition, it made comparative study of relation between change of area of daily lives and how to recognize the information sign of inside and outside of area of daily lives according to the school year progress. As a result, The range of life has changed by correspondence with the lecture that should be attended as the range of daily life progresses the school year. Moreover, The degree of the recognition of information sign rises progressing the school year and no change in recognition concerning the located sign outsides area of daily lives. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00217655 | |||||
書誌情報 |
福山大学工学部紀要 巻 29, p. 241-248, 発行日 2005-12 |