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K_0-圧密を受ける粘土の応力-ひずみ特性
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8132
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/81329370619e-dc9b-4eda-931d-406560ebe14d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2003-12-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | K_0-圧密を受ける粘土の応力-ひずみ特性 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Stress-Strain Characteristics of Clays under K_0-consolidation | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 応力-ひずみ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | K_0-圧密 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 粘土 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ひずみ速度 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 温度 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Stress-Strain | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | K_0-consolidation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Clay | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Strain-rate | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Temperature | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
柴田, 徹
× 柴田, 徹 |
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著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 43608 | |||||
姓名 | シバタ, トオル | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 43609 | |||||
姓名 | SHIBATA, Toru | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部建設環境工学科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Civil and Environmental Engineering, Faculty of Engineering, Fukuyama University | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The stress (p)-strain(ε) relationship of clays under K_0-consolidation is influenced by numerous factors: strain rate(ε^^.), temperature(T), disturbance, and stress path, etc. In this paper, ε^^. and T are considered as the major factors, and their effects are studied. The first part of the paper, on the basis of the published data, p-ε-ε^^. relationships are developed; the results are shown by the curved surface of Fig.8. In a second part, results of separated type consolidometer, carried out at the Port & Harbour Research Inst., are discussed. In this type of test,the soil layer is divided into five inter-connected subspecimens. At the same time, a stydy is made of the in-situ p-ε curves measured at the construction site of the Kansai International Airport. Finally, the combined effect of ε^^. and T has been quantified, and the yield stress p_y can be described as a function of ε and T,[Eq.(4)]. Moreover,it is shown that the p-ε curves obtained at various ε^^. and T coincid on the conditions of Eq. (5). | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00217655 | |||||
書誌情報 |
福山大学工学部紀要 巻 27, p. 65-70, 発行日 2003-12 |