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スーパーパズにおける巾優先探索
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8054
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/8054d5ab6628-30a3-4e29-86a1-0b7efa360218
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 1999-10-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | スーパーパズにおける巾優先探索 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Breadth-first Search in Superpuzz | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | スーパーパズ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 探索 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 巾優先 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | GPCC | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Superpuzz | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Search | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Breadth-first | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | GPCC | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
新谷, 敏朗
× 新谷, 敏朗 |
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著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 43194 | |||||
姓名 | シンタニ, トシオ | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 43195 | |||||
姓名 | SHINTANI, Toshio | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部情報処理工学科 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Superpuzz is a solitaire game with one deck of cards and was adopted as a problem on GPCC in 1991. Superpuzz has a characteristic that Aces can move more freely than other cards in the game. So you cannot find a solution by adding a new node simply to the game tree because the same node will be appeared in the tree many times. I use a data structure called 'Patricia' so that there is no duplication of nodes in the game tree. It is possible to search the game tree entirely up to the case of the half size (6 columns) on a typical computer for personal use. It is expected that a game tree has nodes of 10^8 order and about 100 levels in the average case of the full size (13 columns) before the first solution is found. In the case of the full size, the program found solutions in 2 cases after searching entirely in the game tree and aborted with no solution because of memory limitation in 98 cases out of 100 times of try. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00217655 | |||||
書誌情報 |
福山大学工学部紀要 巻 23, p. 95-102, 発行日 1999-10 |