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  1. 学内発行誌
  2. 工学部
  3. 工学部紀要
  4. 13

Filtering and Control of Traffic Volume on Arterial

https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/7827
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/7827
2ac650e7-d263-4d89-9314-25a55858b4fb
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005781200.pdf KJ00005781200.pdf (466.8 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 1991-01-01
タイトル
タイトル Filtering and Control of Traffic Volume on Arterial
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 linear discrete-time system
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 MIPA Kalman filter
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 control of traffic congestion length
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
論文名よみ
その他のタイトル Filtering and Control of Traffic Volume on Arterial
著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 42153
姓名 シミズ, ヒカル
著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 42154
姓名 ワタナベ, エイジ
著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 42155
姓名 イケノウエ, ジュンイチ
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 42156
姓名 SHIMIZU, Hikaru
言語 en
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 42157
姓名 WATANABE, Eiji
言語 en
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 42158
姓名 IKENOUE, Jun-ichi
言語 en
著者所属(英)
言語 en
値 Department of Information Processing Engineering, Fukuyama University
著者所属(英)
言語 en
値 Department of Information Processing Engineering, Fukuyama University
著者所属(英)
言語 en
値 Department of Information Processing Engineering, Fukuyama University
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper studies the filtering and control of traffic volume consistently from the system-theoretic viewpoint. Based on the statistical analysis of the traffic volumes observed by detector, the time-dependent characteristics of traffic volume are formulated by the linear time-varying discrete-time system. Moreover, the time-dependent characteristics of traffic congestion length are formulated by the linear time-varying discrete-time system based on the traffic volume balance at each signalized intersection. Next, the algorithms of the Kalman filter and the MIPA Kalman filter are derived as the state estimation method for the abovementioned dynamical system. The priority control method of the traffic congestion length with respect to the direction along the arterial is proposed by using the systematic control method of signal control parameters. Finally, the effectiveness of the MIPA Kalman filter and the priority control method of the traffic congestion length is confirmed by the simulation results of Route 2 national road in Fukuyama city.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00217655
書誌情報 福山大学工学部紀要

巻 13, p. 161-169, 発行日 1991
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Ver.1 2023-06-19 10:36:13.521292
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