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一地点の時間交通量の統計的解析
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/7661
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/7661e538ea19-4dac-489d-9aee-44567e52905d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 1983-01-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 一地点の時間交通量の統計的解析 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Statistical Analysis of Hourly Traffic Volume at an Observatory | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 研究報告 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Technical Paper | |||||
著者名(日) |
清水, 光
× 清水, 光× 吉本, 賢治 |
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著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 41517 | |||||
姓名 | シミズ, ヒカル | |||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 41518 | |||||
姓名 | ヨシモト, ケンジ | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 41519 | |||||
姓名 | SHIMIZU, Hikaru | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 41520 | |||||
姓名 | YOSHIMOTO, Kenji | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部電子電気工学科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学工学部電子電気工学科 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In recent years, the number of automobiles registered in Japan is still increasing and thereby typical phenomena of a traffic jam of automobiles are now seen everywhere in city streets. In order to suppress a traffic jam, various schemes of traffic control are put in force: This paper proposes a technique of computation for the estimation of a spot traffic volume which may play an essential role in traffic control. At first a relation between the sample size and the distributions of sample mean and sample variance for the statistics of a spot traffic volume is discussed. In the second, a yearly statistical characteristics of the spot traffic volume is analyzed and, subsequently, monthly, weekly, and daily characteristics are investigated. Based on this analysis, a computation technique for the estimation of a spot traffic volume is proposed. Finally, by the use of hourly traffic volume data which were recorded at an observatory beside the Route 2 national main road in Fukuyama city, the computed estimation error for the proposed technique is examined. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00217655 | |||||
書誌情報 |
福山大学工学部紀要 巻 5, p. 14-24, 発行日 1983 |