ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内発行誌
  2. 人間文化学部
  3. 人間文化学部紀要
  4. 6

「低学力学習者のリーディングにおける認知的特徴」研究からの示唆 : 語彙と構文を中心にして

https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5616
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5616
174d4e21-ef77-47ff-849b-410efc43adc0
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004529128.pdf KJ00004529128.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-01
タイトル
タイトル 「低学力学習者のリーディングにおける認知的特徴」研究からの示唆 : 語彙と構文を中心にして
タイトル
タイトル Suggestions from Studies of Unsuccessful Language Learners' Cognitive Features in Reading of English : Focusing on Vocabulary and Structure
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 単語の意味選択
キーワード
主題Scheme Other
主題 最低学力者の構文理解
キーワード
主題Scheme Other
主題 クローズテストの適合性
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 choice of word meaning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the most unsuccessful language learners' understanding of sentence structure
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 fitness of cloze test
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 論文
記事種別(英)
言語 en
値 Article
著者名(日) 吉田, 一衛

× 吉田, 一衛

WEKO 27130

吉田, 一衛

Search repository
著者名よみ
識別子Scheme WEKO
識別子 27131
姓名 ヨシダ, カズエ
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 27132
姓名 YOSHIDA, Kazue
言語 en
著者所属(日)
値 人間文化学部
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 過去5年間の低学力学習者のリーディングにおける認知的特徴分析の成果をもとに、語彙と構文に焦点を合わせ分析した。その結果、単語の意味が多様のため文中の最適な意味を選ぶ難しさ、英文の長短が理解への影響するが、文法構造の複雑さも影響すること、読解力を測定するクローズテストが必ずし適切でないこと、また、最低学力者では、構文理解が単語の理解より難しいことを明らかにした。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 On the basis of five years of research results on cognitive features in reading English, some features of vocabulary and structure were analyzed. The research showed four results. The choice of the most profitable word meaning was difficult for the unsuccessful language learners. Secondly, the grammatical complexity influenced the understanding of English sentences as did the length of the English sentence. Thirdly, the cloze test to evaluate students' reading ability was not always suitable for unsuccessful language learners. Lastly, understanding the sentence structure was more difficult than understanding the vocabulary.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11599879
書誌情報 福山大学人間文化学部紀要
en : Journal of the Faculty of Human Cultures and Sciences, Fukuyama University

巻 6, p. 77-93, 発行日 2006-03-01
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:20:31.593558
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3