WEKO3
インデックスリンク
アイテム
「低学力学習者のリーディングにおける認知的特徴」研究からの示唆 : 語彙と構文を中心にして
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5616
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5616174d4e21-ef77-47ff-849b-410efc43adc0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「低学力学習者のリーディングにおける認知的特徴」研究からの示唆 : 語彙と構文を中心にして | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Suggestions from Studies of Unsuccessful Language Learners' Cognitive Features in Reading of English : Focusing on Vocabulary and Structure | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 単語の意味選択 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 最低学力者の構文理解 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | クローズテストの適合性 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | choice of word meaning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the most unsuccessful language learners' understanding of sentence structure | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | fitness of cloze test | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
著者名(日) |
吉田, 一衛
× 吉田, 一衛 |
|||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27131 | |||||
姓名 | ヨシダ, カズエ | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 27132 | |||||
姓名 | YOSHIDA, Kazue | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 人間文化学部 | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 過去5年間の低学力学習者のリーディングにおける認知的特徴分析の成果をもとに、語彙と構文に焦点を合わせ分析した。その結果、単語の意味が多様のため文中の最適な意味を選ぶ難しさ、英文の長短が理解への影響するが、文法構造の複雑さも影響すること、読解力を測定するクローズテストが必ずし適切でないこと、また、最低学力者では、構文理解が単語の理解より難しいことを明らかにした。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | On the basis of five years of research results on cognitive features in reading English, some features of vocabulary and structure were analyzed. The research showed four results. The choice of the most profitable word meaning was difficult for the unsuccessful language learners. Secondly, the grammatical complexity influenced the understanding of English sentences as did the length of the English sentence. Thirdly, the cloze test to evaluate students' reading ability was not always suitable for unsuccessful language learners. Lastly, understanding the sentence structure was more difficult than understanding the vocabulary. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11599879 | |||||
書誌情報 |
福山大学人間文化学部紀要 en : Journal of the Faculty of Human Cultures and Sciences, Fukuyama University 巻 6, p. 77-93, 発行日 2006-03-01 |