@article{oai:fukuyama-u.repo.nii.ac.jp:00005573, author = {三宅, 幹子 and 橋本, 優花里 and 井上, 芳世子 and 森田, 愛子 and 山崎, 理央 and 松田, 文子}, journal = {福山大学人間文化学部紀要, Journal of the Faculty of Human Cultures and Sciences, Fukuyama University}, month = {Mar}, note = {P(論文), 大学生の時間管理能力について, クラスター分析によるタイプ分けを行なった。その結果, 時間管理能力は次の4タイプに分類された : 最も大人数が属する一般的大学生タイプ, 早期着手で余裕をもって仕上げるタイプ, 計画倒れタイプ, 短時間で仕上げる要領の良いタイプ。また, 早期着手で余裕をもって仕上げるタイプと短時間で仕上げる要領の良いタイプは, メタ認知能力と自己効力感が高い傾向があり, さらに早期着手で余裕をもって仕上げるタイプは時間不安が低い傾向があった。, Undergraduate students' (N=103) time management ability to complete an academic task. was classified into 4 types. These were students who have no significant features (type 1), students who prepare earlier and take enough time to do the task (type 2), students who cannot carry out original plan (type 3), students who cleverly accomplished the task in short time (type 4). Type 4 students had higher metacognitive ability than type 3 students. And the relations of these types to self-efficacy, metacognitive ability, and time anxiety were discussed.}, pages = {1--10}, title = {時間管理能力のタイプと, 自己効力感, メタ認知能力, 時間不安との関係}, volume = {4}, year = {2004} }