WEKO3
インデックスリンク
アイテム
低学力学習者のリーディングにおける認知構文の学習効果(人文社会科学編)
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/5559
https://fukuyama-u.repo.nii.ac.jp/records/55598043aa30-fea4-4e5d-8b9b-8a11e8a9c847
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2003-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 低学力学習者のリーディングにおける認知構文の学習効果(人文社会科学編) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Learning Effects of Unsuccessful Language Learners in Reading(Human and Social Sciences) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 低学力者 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習効果 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 構文の難易度 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 認知的能力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 先行学習の意味の干渉 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | unsuccessful learners | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | difficult degree of sentence structures | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | cognitive ability | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | meaning interference of previously learned word | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
著者名(日) |
吉田, 一衛
× 吉田, 一衛 |
|||||
著者名よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 26955 | |||||
姓名 | ヨシダ, カズエ | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 26956 | |||||
姓名 | YOSHIDA, Kazue | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 福山大学人間文化学部 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Faculty of Human Cultures and Sciences Fukuyama University | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | リーディングにおける低学力者の3構文の学習効果を分析した。その結果、pre と post test, pre と mid test の間に学習効果があったが、pre と mid test の間にはなかった。この結果から、学習効果を上げるには、比較的長い期間が必要であることがわかった。3構文を構成する17文には、学習効果の傾向がみられた。しかし、先行学習の語彙の意味が後行学習の語彙の意味に干渉することが明らかになった。さらに、3構文に修飾句がくると理解困難になる。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Learning effects were analyzed. The effects were found between pre-test and post-test, and between mid-test and post-test, but not between pre-test and mid-test. These results show that a good long term is necessary to get the reasonable learning effects. Most of seventeen sentences which constitute three structures could result in the better effects. But the word meaning previously learned interfered with the word meaning learned later. Moreover, some complex sentences modified by several phrases were difficult for students to understand. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11599879 | |||||
書誌情報 |
福山大学人間文化学部紀要 en : Journal of the Faculty of Human Cultures and Sciences, Fukuyama University 巻 3, p. 1-13, 発行日 2003-03-01 |